Free Dragonball Z 5 Cursors at www.totallyfreecursors.com

Wednesday, 31 October 2012

Target

Assalamualaikum...
Sebelum ni aku pernah cakap yg target aku untuk Prinsip Akaun ialah 50 markah. Well, hari ni sudah dapat, dan markahnya ialah rahsia. Hehehehe. Bukan nak rahsia tapi story di bawah ni dulu. Hehe, saja nak buat suspen.
Hari ni aku bawa camera ke sekolah. Sebanarnya tak ada sebab pun aku bawa, saja-saja nak bawa. Tiba-tiba ada orang cakap ada 2 orang cikgu nak bersara. Haha, sama macam semalam lah, sediakan payung sebelum hujan. Majlis persaraan ni lepas rehat, so, sebelum rehat tu hanya ada 3 orang saja di dalam kelas, aku, Mubshira dan Ameera. Kita orang pun apa lagi posing la tapi Mubshira malu-malu kucing pula. Lepas tu nampak Mubshira pegang marker pen, aku pun ambil dan conteng.
"SAYA SUKA MAKAN BELIMBING TAPI SAYA BENCI BELIMBING!". Hahaha, mesti ramai yg tak faham, suka makan tapi benci. Belimbing ialah nama ejekkan yg diberi oleh aku dan kawan-kawan kepada seorang cikgu akaun yg bernama Lee Bee Leng. Cuba korang sebut nama dia banyak kali, nanti korang akan faham. Aku suka akaun tapi aku tak suka cikgu akaun, aku suka belimbing tapi aku tak suka Lee Bee Leng.
Lepas tu masuk dewan, awalnya aku nak jadi jurugambar tapi macam malas nak ke depan. Lagi pun nak buat apa aku ambil gambar cikgu, malaslah. Aku nampak beberapa orang termasuk Lee Bee Leng pun macam ambil sikit saja gambar, ni pun salah satu sebabnya. Bila sudah habis majlis persaraan tu, aku dengan kawan-kawan pun lepak kat bawah pokok sebab tak ada pengumuman boleh balik. Tengah berborak-borak tiba-tiba dengar riuh, rupa-rupanya ada orang gaduh. Budak melayu perempuan yg gaduh sampai cabut tudung. Budak melayu perempuan gaduh memang best, lagi best dari WWWE kat TV.
3 orang lawan 1 orang, memang 3 oranglah yg menang. Yg kena belasah ni sampai terjatuh, kena tedang badan belakang dan kepala. Lebih kurang sejam yg lepas aku buka facebook budak yg kena belasah ni, dia cakap pergi balai dan dia pergi hospital. Doktor cakap dia mengalami gegaran otak. Ni antara status budak perempuan yg kene belasah tu, nama terpaksa aku rahsiakan.
"hari ini tercipta sejarah aku kena belasah ramai2 . Baru balik dari balai polis dan sekarang di hospital utk medical check up . Doc ckp aku mengalami gegaran otak '("
"takde kaitan dgn kuat atau tak . Dah korg dtg serang hendap , kepung aku . Badan korg tu 3x ganda besar dr aku . Kalau dah sorg pegang aku lg 2 org terajang aku , pakai apa aku nak balas ? Aku bukan hulk hogan mengamuk terus jd besar . Lg pun kenapa aku kena rosakkan imej aku sdgkan aku nampak kwn2 aku berlari minta bantuan ? Aku taknak sbb korg , sijil berhenti sekolah aku jd tak cun . Harap maklum ."
Itulah kisahnya orang yg bergaduh. By the way memang aku respect la budak yg kena belasah ni. Mulut dia boleh tahan dan orangnya ganas juga, tapi nasib baik dia ada otak. Dia kena belasah dia diam saja, tak nak balas semula. Teringin saja aku nak bake-up dia tapi aku ni bukan hebat sangat berlawan dan badan aku ni kecil dan lawan orang besar macam tu, matilah aku.

Oklah, oklah. Sudah panjang ni. Baiklah, aku akan bagi tahu berapa markah Prinsip Akaun aku. Markahnya ialah tepat-tepat iaitu 50%. Alhamdulillah. Salah satu sebab kenapa aku tak mahu drop ialah, sebab subjek sains aku bukannya bagus sangat jadi nanti bila aku nak masuk university nanti aku ada pilihan. Kalau subjek sains aku teruk aku masih ada akaun. Kalau akaun teruk, aku boleh ambil sains. Tapi kalau dua-dua teruk, aku tidur.
Baiklah, saya Nurul Ainun Nabilah binti Zainul Fuad ingin mengakhiri cerita pada kali ini. Terima kasih kepada yg sudi membaca.
Assalamualaikum...